Sloveni imaju imena koja odgovaraju 21 kvalitetu znanja, odnosno ljudskoj mudrosti. Ovi kvaliteti vode ljude na duhovni nivo, podižući ih do najvišeg stanja ljudskog postojanja. Takvo znanje je ključ za čovekov duhovni život i neguje nepokolebljivu veru u Boga i duhovne učitelja, bez čije milosti je nemoguće otkriti istinu.
U Vedama (Giti, 13.8-12) navodi da: skromnost; poniznost; nenasilje; tolerancija; jednostavnost; žaliti se na istinskog duhovnog učitelja; čistoća; čvrstoća; samodisciplina; odbacivanje objekata osećajnog zadovoljstva; odsustvo lažnog ega; shvatanje da su rođenje, smrt, starost i bolest zli; nedostatak privrženosti; nezavisnost od porobljavanja od strane žene, kuće, dece, domaćinstva i rada; mirni u odnosu na prijatne i neprijatne događaje; konstantna i čista predanost predaku; prosvetljeni um, vodeći dalje od neuredne komunikacije i gomile ljudi do samote; samoodrživost; priznavanje važnosti postizanja izvrsnosti; kontinuitet dubokog znanja o Duhu, Svetlosti i istini; Mudrost savršena u potrazi za istinom - sve to je proglaseno kao znanje, i sve šta god postoji izvan toga kao neznanje.
PONIZNOST znači da osoba ne treba da se trudi da bude počašćena. A čak i da je dostigao visok nivo duhovnosti, odnosno, upravo zbog ovog dostignuća, treba uvek da bude objektivno uzdržan. Za mnoge ljude, sujeta je bila nepremostiva prepreka na putu duhovnog rasta.
NENASILJE znači da svako, pod bilo kojim okolnostima, ne bi trebalo da bude uzrok patnje drugih bića. Ovo takođe uključuje neprihvatljivost prikrivanja informacija koje vode ka slobodi od patnje. Međutim, ovo pravilo se u vedama ne odnosi na Kshatria, čiji je mač, ponekad obnovljena Dharma. Ovo je uključivalo rat sa onima koji svojim ljudima nisu pružali dobrobit i zaštitu.
Dodatak: Takva osoba ne pada u "pravedan bes" jer je sve bezlično. Kategorija "dobro-loše" kod nje ne dominira, jer vidi ceo svet.
TOLERANCIJA znači da se treba odupreti zahtevima svojih osećanja, da se izdrže sva suđenja i spoljna nespokojstva izazvana nepovoljnim prirodnim fenomenima i neprijateljskim stvorenjima.
JEDNOSTAVNOST znači da, shvatajući zakon uzročnosti (zakon karme), osoba postaje takva da ne krije istinu, ma kakva ona bila, čak i od svojih kritičara.
Što se tiče žaliti se na verodostojnog duhovnog učitelja, stvar treba posmatrati u više detalja.
Vedski spisi neprestano govore o neprocenjivoj koristi duhovnog vođenja. Navodi se, da čovek hiljade života živi sam, ne vredi ni kao minut koji bi proveo sa duhovnim učiteljem. Svemogući je ljubav, i samo oni koji ga znaju kao ljubav, moge da uče druge o Njegovim zakonima. Stoga, zadatak učitelja nije jednostavan, a transfer na učenika duhovne moći: da oživljavaju duh, motivacija mora da dođe iz druge duše, i od nigde drugde.
Ovo ne može da se nauči iz knjiga, jer njihovo studiranje može da učini osobu pametnom, nauči kako da inteligentno i dosledno izrazi misli, uključujući i o duhovnosti. Ali kada je u pitanju svakodnevni život, obrazovanost i znanja imaju malu pomoć, a ta osoba je potpuno nedosledna u svojim akcijama i u odnosu na ono što se dešava. Pravi učitelj se razlikuje po znanju o duhu Sveschennih spisima, a ne po proučavanju uz pomoć gramatike, etimologiju i filozofije. Direktno prenositi na drugog vlast životodavne ljubavi, e to je pravi učitelj. Njegova dužnost je da identifikuju načine na koje će učenik biti u stanju da fokusira um na Svevišnjeg.
Vedska literatura daje šest karakteristike nastavnika: normalan čovek koga ne debalansiraju potrebe um, želja da se govori, izlivi besa, neuslovljen zahtevima jezika, želuca i genitalija dostojnim da uči ljude širom sveta. Uprkos naizgled jednostavnosti biti u skladu sa ovim uslovima, sticanjem ovih osobina - veoma je težak zadatak.
U našem zbunjenom, teškom vremenu, puno se ljudi prozvalo učiteljima. Ovakvi "izviđači" su se više puta javno predstavili masovnim medijima. Takvi lažni učitelji u najboljem slučaju mogu da daju informacije na nivou uma, u najgorem slučaju - da uđu u pogubnu obmanu.
Vedska pisma govore da budale koje žive u mraku, koje se smatraju mudrim, hvale se svojim beskorisnim informacijama, hodaju kao slepi ljudi pod vođstvom slepaca. Nažalost, svet je pun takvih ljudi: svaki prosjak želi da ima milione, a svaki ignorant bi da bude učitelj. Ali koliko je prosjaka milionera, toliko je i učitelja.
Izbor duhovnog učitelja može biti odlučujući u životu. Zato budite oprezni! Zapamtite da pravi Učitelj mora posedovati sve kvalitete Znanja.
ČISTOTA je neophodan uslov za napredovanje na duhovnom putu. Spoljno je i unutrašnje. Spoljašnja čistoća uključuje konstantnu brigu o telu svim vrstama čišćenja celog organizma i životne sredine. Unutrašnja čistoća se postiže meditacijom, koncentracijom svesti na Vrhovno i na drugi način.
Otpor, samodisciplina i odricanje znači da se mora imati velika odlučnost da se poboljša duhovni život, pod pretpostavkom da se favorizuje i odbacivanje onog što sprečava napredak na putu duhovnog razvoja.
BEZ LAŽNOG EGA znači neidentifikaciju sa svojim telom. Na kraju krajeva, naša istina nije ništa više od zhivatma - individualnog, samorazumljivog dela Vrhovnog, jednakog Njemu u kvalitetu, ali ne i na vlasti. Zhivatma, kako je napisano u vedskim spisima, ima veličinu jednog od deset hiljaditog dela debljine vlasi i nalazi se u ljudskom telu na nivou srca, koji prodire u svest i gradi celo telo. Stoga, ona je uzrok života, jer kada zhivatma napusti ljudsko telo, zivot postaje neodrživ.
....
Нема коментара:
Постави коментар